woensdag 25 juni 2014

Interview Natascha

Ik, Natascha, heb voor taaktoets 1 een interview gehouden met iemand uit de aan ons toegewezen
doelgroep. Ik heb uit het interview de volgende dingen gehaald die van pas zouden kunnen komen bij
de manifestatie:
Een van de belangrijkste conclusies, die ik uit het interview heb kunnen halen, is dat mensen die heel
erg van elkaar verschillen, maar die toevallig eenzelfde eigenschap hebben, over één kam worden
geschoren, zoals vaak gebeurd bij mensen met een psychische stoornis. Een tweede belangrijke
conclusie is dat mensen vaker alleen de stoornis zien en niet verder kijken naar de persoon achter de
stoornis.
Mijn eerste aanbeveling voor de manifestatie is dat we moeten proberen de bezoekers van de
manifestatie bewust te maken van de verschillende psychische stoornissen, door bijvoorbeeld iedere
stoornis een plekje te geven in de manifestatie. Mijn tweede aanbeveling volgt uit mijn eerste
aanbeveling, namelijk de bezoekers ervan bewust maken dat niet alle mensen met dezelfde stoornis
ook hetzelfde zijn als persoon. Bij ons in de groep zijn een aantal mensen die iemand hebben
geïnterviewd die een depressie hebben/hebben gehad. We zouden van die personen bijvoorbeeld de
diversiteitscirkel kunnen kort kunnen invullen en die ophangen. Mijn derde aanbeveling is om tijdens
de manifestatie niet de nadruk te leggen op de stoornissen, maar op de personen in zijn geheel, met
nadruk op de krachten van die persoon. De manifestatie gaat ja ook om de krachten van de
doelgroep. Mij lijkt het een leuk idee om de talenten van iedere persoon die we als groep hebben
geïnterviewd in beeld te brengen met foto’s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten